تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
10
گفتگوی تفصیلی

گفتگو با مدیرمسؤل سی‌وی‌جاب؛ دسترسی همه مهندسان به پروژه چگونه محقق خواهد شد؟

  • کد خبر : 999
  • 09 خرداد 1400 - 16:07
گفتگو با مدیرمسؤل سی‌وی‌جاب؛ دسترسی همه مهندسان به پروژه چگونه محقق خواهد شد؟
آنچه در ادامه می‌آید مشروح گفتگو با مهندس ایزدی مدیرمسؤل پایگاه «سی‌وی‌جاب» است. پایگاهی که آبان‌ گذشته با هدف دسترسی آسان به خدمات مهندسی شروع به کار کرد.

پایگاه خبری سیمای مهندس؛ «پروژه برای همه مهندسان»؛ شعار سی‌وی‌جاب این است. یک پایگاه خدمات مهندسی که نیامده توانسته توجه بسیاری از فعالان صنعت ساختمان را به خود جلب کند. کار حاصل تلاش‌های یک تیم باانگیزه است؛ گروهی از مهندسان جوان و باانگیزه که برای ارتقای خدمات مهندسی هم‌قسم شدند. مسؤل تیم خانم مهندس ایزدی است؛ جزئیات ماجرا را در گفت‌وگو با ایشان جویا شدیم؛

 

ارتقای خدمات، حذف واسطه‌ها و ایجاد فضای رقابت؛ مهم‌ترین اهداف سی‌وی‌جاب چیست؟

هدف فرهنگ‌سازی است؛ برای آنکه همه مهندسان هرجای ایران هستند خیلی ساده به پروژه‌های ساختمانی دسترسی داشته باشند. دومین هدف ارتقای کیفیت خدمات مهندسی با رقابتی کردن فضا است. مهم‌ترین دیدگاه ما اما حذف واسطه‌ها و دلال‌جماعت از این مارکت است. اتفاقی که علاوه بر افزایش رضایت سفارش‌دهندگان، منجر به ارتقای معیشت مهندسین و گسترش بازار کار آنها خواهد شد.

 

یکی دیگر از اهداف ما پیدا کردن پروژه‌های مناسب برای همه مهندسین است؛ در همه شهرها، حتی شهرهای کوچک. حتی پروژه‌هایی که امکان انجام آن به‌صورت «دورکاری» وجود دارد. برای آنکه هم کیفیت انجام پروژه‌های ساختمانی تقویت شود، هم سرعت انجام آن افزایش یابد. در واقع سی‌وی‌جاب یک پل ارتباطی است میان کارفرمایان پروژه‌های ساختمانی و مهندسین.

 

سی‌وی‌جاب چطوری کار می‌کند؟

ما از طرفی سفارش پروژه‌های مختلف را از سازندگان و سرمایه‌گذاران جمع کرده و در یک سبد قابل تفکیک به مهندسین فعال در رشته‌های متفاوت حسب نیاز عرضه خواهیم کرد. در حال حاضر بیشتر مهندسینی که در سایت ثبت‌نام کردند، فعال در حوزه عمران، معماری، برق و مکانیک، نقشه‌برداری و طراحی داخلی بودند. بیشتر پروژه‌های ثبت‌شده هم در حوزه کارهای شخصی است؛ یعنی کسانی که بدنبال احداث ساختمان برای خودشان هستند.

 

بیشتر خدماتی که ارائه می‌شود، در حوزه طراحی ساختمان است؛ از طراحی نقشه‌های معماری و ازبیلد گرفته تا  طراحی دکوراسیون داخلی. افراد زیادی هم برای تقاضای مهندس نقشه‌بردار به ما اعلام نیاز کردند. کارفرمایان می‌توانند خیلی ساده پروژه‌ای که مدنظرشان هست را روی سایت ثبت کنند. مهندسین اعضای سایت هم با بررسی پروژه‌های ثبت‌شده می‌توانند نرخ پیشنهادی خود را اعلام کنند. به این ترتیب اگر توافقی حاصل شد، منجر به امضای قرارداد می‌شود.

درباره یک استارت‌آپ؛ ایده تشکل سی‌وی‌جاب از کجا آمد؟

بیشتر سامانه‌هایی که برای معرفی خدمات مهندسی فعالیت کردند، عمدتاً غیرتخصصی بودند. مثلاً سایت دیوار! جایی که کمترین میانه‌ای با علم و دانش مهندسی ندارد. برای همین این ضرورت احساس شد تا یک درگاه اینترنتی به‌صورت تخصصی بتواند سفارش‌دهندگان پروژه‌های ساختمانی را به مهندسین فعال در حوزه ساختمان مرتبط سازد. به این ترتیب می‌توان گفت عمده مزیت‌رقابت سی‌وی‌جاب، تخصصی بودن آن است.

 

بزرگ‌ترین ایراد همیشه نبود پلت‌فرمی برای معرفی بدون واسطه مهندسان به فعالان صنعت ساختمان است. ایده تأسیس چنین وبگاهی برای همین به ذهنم خطور کرد؛ جایی که با حذف واسطه‌ها، بهترین خدمات را با قیمت رقابتی به مردم عرضه خواهد کرد. بعلاوه قابلیت رنکینگ و امتیازدهی به مهندسین در سایت موجود است. یعنی سفارش‌دهندگان می‌توانند میزان رضایت خود را از خدمات یک مهندس با ثبت نمره اعلام کنند.

 

سی‌وی‌جاب از آبان‌ماه سال گذشته شروع به کار کرد. تا امروز بالغ بر ۳۰۰ مهندس در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کردند. ۸۰ پروژه هم در سبد پروژه‌های ما موجود است.

 

افق‌های پیش‌رو؛ برنامه‌های آینده سی‌وی‌جاب چیست؟

اپلیکیشن سی‌وی‌جاب بزودی در اختیار مهندسین و فعالان ساختمان قرار خواهد گرفت. به این ترتیب آنها قادر خواهند بود به‌سادگی تنها با اشاره چند کلیک به طیف گسترده‌ای از خدمات مهندسی دسترسی داشته باشند. سی‌وی‌جاب کاملاً خصوصی و مستقل است؛ حاصل‌جمع ایده و زحمات یک تیم جوان و باانگیزه. برای همین بابت نواقص احتمالی همین‌جا عذرخواهی می‌کنم. اطمینان داشته باشید با سرعت برای بروزرسانی و ارتقای سامانه در تلاش هستیم.

 

برای هرچه پُر بار کردن سبد پروژه‌ها در حال تلاش هستیم؛ از شهرداری گرفته تا نظام‌مهندسی. قول‌های مساعدی هم گرفتیم. پیشرفت‌های خوبی حاصل شده. البته که در جریان هستیم مهم‌ترین رکن موفقیت این پایگاه تکمیل سبد پروژه‌ها و عرضه هرچه بیشتر کار برای مهندسان گرامی است.

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://simayemohandes.ir/?p=999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.