تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
12
مدیر حوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران

مسعود کریمی: بخشنامه وزیر موجب اعتلای صنعت ساختمان است

  • کد خبر : 1496
  • 14 تیر 1400 - 11:47
مسعود کریمی: بخشنامه وزیر موجب اعتلای صنعت ساختمان است
مدیرحوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران گفت: برخی اعضای «نظام‌مهندسی» بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع مشغول به کار بودند.

به گزارش سیمای مهندس، مسعود کریمی، مدیرحوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران در رابطه با موضوع انتخابات نظام‌مهندسی بیان داشت: مراعات عدالت بین همه اعضا و شفافیت در شیوه ارجاع کار از مطالبات قدیمی جامعه مهندسان ساختمان بوده است.

 

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه موسوم به «تعارض منافع» از جانب وزیر سابق راه‌وشهرسازی در سال ۹۷، افزود: این بخشنامه که در ابتدای دوره هشتم هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی صادر شد، صراحتاً هرگونه فعالیت موازی یا استفاده از پروانه‌های اشتغال به کار مهندسی را برای اعضای هیأت‌مدیره و مدیران سازمان ممنوع می‌کرد.

 

*رد صلاحیت گسترده نامزدهای نظام مهندسی با ابلاغ بخشنامه تعارض منافع

مدیر حوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران درباره علت صدور چنین بخشنامه‌ای خاطرنشان ساخت: نمی‌شود فردی همزمان در سازمان نظام‌مهندسی که مسؤل تنسیق و کنترل کیفیت پروژه‌های ساختمانی است، مسؤلیت داشته و خودش همزمان مشغول ساختمان‌سازی یا استفاده از پروانه نظارت باشد.

کریمی در ادامه تأکید کرد: آن‌طور که وزیر راه‌وشهرسازی هم اعلام کردند، در انتخابات نهمین دوره هیأت‌مدیره نظام‌مهندسی که اواخر شهریور امسال برگزار خواهد شد، این بخشنامه با بیشترین دقت برای بررسی صلاحیت نامزدهای نام‌نویسی‌کرده مورد اعتنا قرار خواهد گرفت.

 

* برخی اعضای «نظام‌مهندسی» بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع مشغول به کار بودند

وی با اشاره به تخلف برخی صاحب‌منصبان سازمان‌های نظام‌مهندسی سراسر کشور، ادامه داد: برخی اعضای محترم هیأت‌مدیره متأسفانه در دوران مسؤلیت خود علیرغم نهی صریح از پروانه اشتغال به کار مهندسی استفاده کردند. پیش‌بینی می‌شود باتوجه به اصرار وزارت‌خانه برای انتخابات پیش‌رو با استناد به بخشنامه «تعارض منافع» رد صلاحیت شوند.

مدیر حوزه ریاست نظام‌مهندسی تهران در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانید اسامی کسانی که از این بخشنامه تخطی کردند را اعلام کنید، گفت: اختیار چنین اعلانی در حوزه وزارت‌ راه‌وشهرسازی است. اما برخی اعضا حتی متأسفانه بی‌اعتنا به بخشنامه تعارض منافع در این سال‌ها مشغول به کار بودند.

 

کریمی هم‌چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره تخلف یکی از اعضای نظام‌مهندسی، پاسخ داد: طبیعتاً نمی‌توان درباره آن صبحت کرد. در صورت صلاح‌دید وفق قانون توسط مراجع ذی‌صلاح اعلان خواهد شد.

 

وی در خاتمه باتقدیر از جدیت وزارت راه‌وشهرسازی برای جلوگیری از تکرار تجربه‌های تلخ «تعارض منافع» در سازمان نظام‌مهندسی، بیان داشت: امیدواریم با نظارت سفت‌وسخت صورت‌گرفته شاهد انتخابات پرشور باحضور آحاد جامعه مهندسی و تشکیل هیأت‌مدیره‌ای دلسوز و خدمت‌گذار برای صنعت ساختمان باشیم.

 

به گزارش سیمای مهندس گفتنی است متن کامل گفتگوی مهندس کریمی با خبرگزاری فارس به شرح فوق در این پیوند منتشر شده است. این خبرگزاری اما به نقل از یک منبع آگاه موضوعات دیگری را در انتهای این گفتگو اضافه کرده بود که اساساً ارتباطی با گفتگوی مهندس کریمی نداشت.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://simayemohandes.ir/?p=1496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.