تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
9
دلنوشته مهندس میرجعفری خطاب به کمیته 5نفره تهران

چشمان ۱۲۰هزار مهندس تهرانی به امضای شماست/ نباید اجازه داد جامعه مهندسی شرمنده خانواده شود

  • کد خبر : 781
  • 01 خرداد 1400 - 9:00
چشمان ۱۲۰هزار مهندس تهرانی به امضای شماست/ نباید اجازه داد جامعه مهندسی شرمنده خانواده شود
سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با نگارش دلنوشته‌ای از تعرفه‌های نازل خدمات مهندسی در سال 1400 گلایه کرد.

به گزارش سیمای مهندس؛ سید علیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با نگارش دلنوشته‌ای خطاب به اعضای کمیته ۵ نفره تهران درباره تعیین تعرفه‌های نازل ۱۴۰۰ گلایه کرد. متن کامل این یادداشت به نقل از روابط‌عمومی سازمان به شرح زیر است:

 

آقای دکتر محمود زاده
آقای مهندس چراغعلی
آقای مهندس گلپایگانی
آقای مهندس محبت خواه
آقای مهندس عبدی

با سلام و احترام
طبق برنامه ریزی انجام شده شنبه ساعت ۱۱ صبح جلسه هیات پنج نفره تشکیل و قرار است در مورد حق الزحمه مهندسین در سال ۱۴۰۰ تصمیم گیری نماید.
عزیزان گرانقدر در جلسات خصوصی که با تک تک شما بزرگواران داشته ام یقین کردم و در محضر الهی شهادت میدهم که هر پنج نفر شما دلسوزانه در تلاش برای رشد صنعت ساختمان کشورید .
آقای دکتر محمودزاده عزیز با ایده های بینهایت نو و پیشروانه،آقای مهندس چراغعلی مدام دلسوزی و تلاش استفاده از زمان ،اقای مهندس گلپایگانی رفع دغدغه شهری و تلاش مستمر،آقای مهندس محبت خواه مستمر نگران وضعیت نظام مهندسی و خواهان اصلاح انحرافات،و اقای مهندس عبدی دلسوزی برای تمام لحظه ها تشکل های مهندسی

عزیزان گرانقدرم
امروز ۱۲۰ هزار مهندس تهران به بنده چشم امید بسته اند نه برای معجزه فقط برای اینکه متناسب با تورم حداقل افزایش تعرفه را شاهد باشند.
به خدا پیامهای خصوصی این چند روز برای بنده طوری است که گویا دارم به میدان مین میروم و و چگونه برایم دعا میکنند و انتظار دارند حداقل افزایش متناسب با تورم لحاظ گردد.

باور بفرمایید در این چند سال هر بار افزایش تعرفه با یک مصلحت اجتماعی امیخته شد و متناسب با تورم افزایش نیافت .یکبار بحث افزایش قیمت بنزین یکبار بحث انتخابات مجلس و امسال هم …

اما وقتی مثلا فرزند یک مهندس از وی درخواست یک گوشی هوشمند میکند هیچ فروشنده ای نگفت که چون پدرت افزایش تعرفه ۲۵ درصدی داشته من گوشی موبایلی که سال گذشته ۳ میلیون بوده را ۸ میلیون نفروشد و هیچ لبنیانی قیمت دوغ خود را که از ۳۰۰۰ تومان سال ۹۹ به ۱۱ هزار تومان رسید را به مهندس ارزانتر نفروخت .

گرانقدران دلسوز
امروز دستمزد یک عزیز سرامیک کار متری ۶۰ هزار تومان شده و دستمزد مجموع چهار ناظر ساختمان مترمربعی ۵۳ هزار تومان .

به خدای دو جهان یقین دارم حرفهایم را ایمان دارید و یقین دارم تک تک شما دلسوزان خالصانه دوست دارید تعرفه واقعی گردد و این تعرفه را ناچیز می دانید و میدانم هر کدام شما گرامیان محدودیت ها ک مصلحت هایی دارید که اگر چنین نبود قطعا افزایش واقعی لحاظ میکردید.

اما یک نکته را نیز فراموش نکنیم معیشت ۱۲۰ هزار مهندس در سال ۱۴۰۰ به ما وتصمیم ما گره خورده و حداقل انتظار این مهندسان حفظ توان درامدی در برابر نرخ تورم است نه بیشتر.
باتوجه به رخدادهای مختلف سال ۱۴۰۰ شاید نشستن ما بر روی این پنج صندلی مهم تصمیم گیری و این فرصت اثر بخشی معیشتی برای مهندسین تکرار نگردد پس از شما دلسوزان صنعت ساختمان خواهشمندم مهندسان چشم انتظار را شنبه امیدوار نماییم وامسال مصلحت معیشت مهندسین را در اولویت مصلحت ها قرار دهیم و در شب قدر(شنبه ۱۹ رمضان) خاطره ای ارزشمند در ذهن مهندسین رقم بزنیم.

یا علی مدد
سید علیرضا میرجعفری
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

لینک کوتاه : https://simayemohandes.ir/?p=781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.