تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5

اجلاس تیرماه G7 کشورهای ثروتمند در آلمان

  • کد خبر : 2224
  • 26 تیر 1401 - 21:24
اجلاس تیرماه G7 کشورهای ثروتمند در آلمان

  در جریان نشست تیرماه ۱۴۰۱ سران در شهر المائو در جنوب آلمان، کشورهای عضو شامل آمریکا بایدن، انگلیس جانسون، فرانسه مکرون، آلمان اولاف شولتز، کانادا ترادو جاستین، ژاپن فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نشست سه روزه ای برای تصمیمات جهانی خود داشتند. محورهای مذاکرات: افزایش فشار بر روسیه، موضوع […]

 

در جریان نشست تیرماه ۱۴۰۱ سران در شهر المائو در جنوب آلمان، کشورهای عضو شامل آمریکا بایدن، انگلیس جانسون، فرانسه مکرون، آلمان اولاف شولتز، کانادا ترادو جاستین، ژاپن فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا نشست سه روزه ای برای تصمیمات جهانی خود داشتند.

محورهای مذاکرات: افزایش فشار بر روسیه، موضوع اصلی مورد بررسی در نشست سران G7در آلمان درخواست سوئیس از اتحادیه اروپا برای مذاکره با روسیه درباره گاز و صلح در اوکراین آلمان: از نشست جی ۷ سیگنال آشکار حمایت از اوکراین ارسال خواهد شد انگلیس، آمریکا، کانادا و ژاپن واردات طلا از روسیه را ممنوع می‌کنند این اجلاس در شرایط بحرانی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

سال گذشته رهبران انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و آمریکا برای اولین بار از آغاز کرونا با یکدیگر دیدار کرده و وعده دادند که به شکلی بهتر کشورهای خود را خواهند ساخت.

با این حال در سال‌جاری، روند افزایش قیمت سوخت و غذا بر رشد اقتصادی این کشورها تاثیر گذاشته است. سازمان ملل روز جمعه در مورد “بحران بی‌سابقه گرسنگی در جهان” هشدار داد. انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی و افزایش قدرت چین در دستور کار دیدار رهبران کشورهای گروه ۷ در آلمان باشد.

همچنین پیش بینی می‌شود که این کشورها بر حمایت خود از اوکراین و افزایش فشارها بر روسیه تاکید کنند، با این حال آن‌ها نمی‌خواهند تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کنند که تورم بیشتر را به دنبال داشته باشد و هزینه زندگی را برای شهروندانشان افزایش دهد. یک مقام اروپایی گفت: پیام اصلی گروه ۷ اتحاد و هماهنگی در اقدام خواهد بود.

یک منبع دولتی آلمان گفت که رهبران گروه ۷ در حال گفت وگوهای ” سازنده” در مورد تعیین سقف قیمت برای واردات نفت روسیه هستند. همچنین انتظار می‌رود که رهبران گروه ۷ درباره گزینه‌های مقابله با افزایش قیمت انرژی و جایگزینی واردات نفت و گاز روسیه گفت‌وگو کنند. این اجلاس در قلعه شلاس المائو در پای بلندترین کوه آلمان یعنی زوگسپیتزه برگزار می‌شود.

این قلعه محل برگزاری اجلاس پیشین گروه ۷ در سال ۲۰۱۵ بود که در آن سال نیز، مساله الحاق کریمه به روسیه این اجلاس را تحت تاثیر قرار داده بود. گروه ۷ در سال ۱۹۷۵ به عنوان گروهی متشکل از ثروتمندترین کشورهای جهان تشکیل شد. ۶ سال پس از سقوط شوروی، روسیه به عضویت این گروه درآمد و نام آن به گروه ۸ تغییر یافت اما در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق کریمه به روسیه، مسکو از این گروه حذف شد.

کشورهای گروه ۷ با یک برنامه سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری که از طرف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اجلاس سران این تشکل در آلمان اعلام شد، می‌خواهند با نفوذ فزاینده چین در کشورهای در حال توسعه مقابله کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه “دی سایت” آلمان در مطلبی نوشت: کشورهای جی ۷ با برنامه سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری می خواهند با نفوذ فزاینده چین در کشورهای در حال توسعه مقابله کنند.

جو بایدن ، رئیس جمهوری ایالات متحده در اجلاس سران این تشکل در آلمان اعلام کرد که این مبلغ باید طی پنج سال آینده برای تامین مالی پروژه های زیرساختی در کشورهای فقیرتر جمع شود.

با این حال، دولت آمریکا نمی‌خواهد به تنهایی سهم خود را که ۲۰۰ میلیارد دلار است، متقبل شود. این مبلغ باید از طریق ترکیبی از وام، تامین مالی دولتی و سرمایه خصوصی حاصل شود.

لینک کوتاه : https://simayemohandes.ir/?p=2224

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.