تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
13
در گفت‌وگو با سیمای مهندس؛

تبیین برنامه‌های معاون سابق شهردار تهران برای انتخابات شورای شهر؛ تشکری هاشمی: تعامل با نظام‌مهندسی و ارتقای صنعت ساختمان اولویت است

  • کد خبر : 1165
  • 23 خرداد 1400 - 15:11
تبیین برنامه‌های معاون سابق شهردار تهران برای انتخابات شورای شهر؛ تشکری هاشمی: تعامل با نظام‌مهندسی و ارتقای صنعت ساختمان اولویت است
جعفر تشکری هاشمی معاون سابق شهردار تهران و نامزد انتخابات شورای شهر در گفت‌وگو با سیمای مهندس از رئوس برنامه‌ها برای اداره آینده پایتخت گفت.

جعفر تشکری هاشمی معاون سابق شهرداری تهران و نامزد انتخابات شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار سیمای مهندس درباره رئوس برنامه‌ها برای اداره آینده تهران، بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر آینده اعتمادسازی است؛ اعتمادی که خاصه در سال‌های اخیر میان شهروندان، جوامع تخصصی و شهرداری تهران دچار اشکالات جدی شده است.

 

وی با اشاره به این‌که در چهار سال گذشته گردش کار مورد انتظار مردم برای مدیریت پایتخت اتفاق نیفتاد، خاطرنشان کرد: شهروندان در تمام این سال‌ها دچار گرفتاری‌ها و سختی‌های فراوان بودند. خیلی از مردم در مراجعه به شهرداری دچار نارضایتی شده و برای دریافت معمولی‌ترین خدمات وقت و انرژی فراوانی صرف می‌کردند.

 

معاون سابق شهردار تهران با تأکید بر این‌که شیب خدمات را باید به نفع مردم در شهرداری تغییر داد، اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه ما در شورای شهر آینده پایتخت حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف خدمات شهری و رونق دوباره صنعت ساختمان باتوجه ویژه به بافت فرسوده و بازآفرینی آنهاست.

 

تشکری هاشمی تأکید کرد: باید مسیر اداره تهران را به ریل مورد انتظار افکارعمومی شهروندان بازگرداند. در حوزه‌های مختلف؛ چه در بازسازی بافت‌های فرسوده، چه در تسهیل فرایندها هنگام مراجعه مردم به شهرداری، چه در حوزه‌های اجتماعی و آسیب‌های شهر، چه در حوزه ترافیک و آمد و شد شهروندان.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار سیمای مهندس که تا چه اندازه تصور می‌کند شورای شهر می‌تواند به رونق صنعت ساختمان کمک کند، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل رکود ساخت‌وساز در پایتخت عملکرد ضعیف شهرداری در چهار سال گذشته است. مردم در پیچ‌وخم‌های اداری انواع مراکز مختلف وابسته به شهرداری ساعت‌ها معطل می‌شدند.

 

این نامزد انتخابات شورای شهر افزود: ملاحظه کنید؛ برای یک فرایند ساده مثلاً اخذ پروانه ساخت یا گرفتن پایان کار تا چه اندازه مراجعین دچار مشکلات هستند؟ چند ماه این فرایند به طول می‌انجامد؟ همین مشکلات باعث می‌شد بسیاری از فعالان صنعت ساختمان اصلاً از ادامه فعالیت یا عملیات عمرانی منصرف شوند.

 

تشکری هاشمی بابیان این‌که در نتیجه عملکرد ضعیف شهرداری در سال‌های اخیر سرمایه‌های فراوانی از بازار ساخت‌وساز خارج شد، تأکید کرد: اگر امروز مردم برای ابتیاع یک واحد مسکونی ساده دچار مشکل هستند؛ اگر شاهد پدیده اجاره‌خانه‌های نجومی هستیم، همه و همه ناشی از بی‌توجهی مدیران شهر به نیاز مسلم مردم در حوزه ساختمان است.

 

وی در ادامه تأکید کرد ضروری‌ترین اقدام برای شکوفایی صنعت ساختمان بویژه در پایتخت توجه ویژه به بافت فرسوده است: باید همه مردم، علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر بتوانند به سادگی بدون اتلاف وقت بتوانند نسبت به اخذ مجوزها و مشارکت در عملیات عمرانی شریک باشند.

 

معاون سابق شهرداری تهران هم‌چنین درباره ضرورت ارتباط دوسویه شهرداری تهران با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، گفت: سرفصل‌های مشترک فراوانی میان نظام‌مهندسی و شهرداری بویژه در حوزه صنعت ساختمان وجود دارد. این تعامل دوسویه می‌تواند علاوه بر حل مشکلات جامعه مهندسین، به افزایش رضایتمندی مردم و ارتقای کیفیت ساخت منجر شود.

 

تشکری هاشمی در خاتمه تأکید کرد: در شورای شهر آینده تلاش خواهیم کرد با تعامل مستمر با جامعه مهندسی، فعالان صنعت ساختمان و سازمان نظام‌مهندسی تا جایی که ممکن است  مشکلات ایجاد شده برای مردم را حل‌وفصل کرده و حلاوت این هماهنگی را به عموم شهروندان و مصرف‌کنندگان صنعت ساختمان بچشانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://simayemohandes.ir/?p=1165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.